WAT WE DOEN

Storytelling door middel van interieurontwerp.

Voor ons begint iedere nieuwe opdracht met het schrijven van een verhaal in tekst en beeld. Hier ontstaat de ziel van het geheel, het DNA. De reden waarom je je ergens fijn voelt.

Vanuit dat verhaal volgt het ontwerp: de indeling, het kleurgebruik, het meubilair, de verlichting, naam en grafische identiteit. En dan niet helemaal keurig, maar met een randje. Of het nou gaat om het ontwerp van een visrestaurant in Utrecht, het kantoor van een data analyticsbureau, de lobby van een toren van WTC Amsterdam of het bepalen van de interieur identiteit voor een nieuwe campus.

Voor ieder ontwerpproces volgen we dezelfde stappen. Aan de hand van deze stappen ontstaat een totaalbeeld met een ongepolijst karakter.

TALENT GEZOCHT

Pubblik&Vos is altijd op zoek naar nieuw talent. Dus als de drang om mooie dingen te maken je ’s nachts uit je slaap houdt, horen we graag van je. Neem contact met ons op.

Een beproefde en zeer populaire formule uit Amsterdam Oost, maakte de overtocht naar het centrum van de stad. Op een plek waar geen binnentuin was, werd het gevoel van een tuin gecreëerd en voor de rookruimte werd het kantoor van Freddy Heineken als inspiratiebron gebruikt met mooie zwart wit portretten van het personeel ter vervanging van de portretten van de leden van de raad van bestuur. Niet alleen is de Biertuin Prinsengracht nu bekend bij de gehele familie Heineken maar ook Amsterdammers uit de binnenstad en toeristen hoeven nu niet meer op de fiets naar Oost om te kunnen genieten van de diversiteit aan bier die er geschonken wordt in combinatie met een sappig kippetje van het spit.

Een zweempje Parijs brengen naar Benoordenhout. Dat was het uitgangspunt voor de sfeer en het interieurontwerp van Le Quartier.
Een plek om gedurende de dag neer te kunnen strijken voor een croissant en een café au lait of voor een zakenlunch. Voor het bijpraten met je zus, het eten van een taartje met je kleinkind of om ’s avonds te genieten van een klassieke steak tartaar. Er gaan geruchten dat er mensen zijn die op meerdere momenten van de dag aanschuiven.
Het kan er allemaal.
À bientôt! 

Margreeth van Drenth, eigenaar over Pubblik & Vos

Het hele traject van het ontwerpen van een restaurant is een vak apart en een enorme klus. Dankzij Pubblik&Vos is Le Quartier tot in alle details helemaal eigen, herkenbaar en uniek geworden. En dat horen we dagelijks van onze gasten terug. Deze investering is een essentieel onderdeel van het businessplan dat zich terugverdient – een leerpunt dat we voor het volgende project met een gerust hart meenemen!

Het WTC huist mensen uit alle windstreken van de wereld. Wereldburgers met verschillende ‘roots’. Door de reizen die we dagelijks online en offline maken, verandert onze kijk op de wereld. Onze kennis van andere landen en culturen wordt steeds groter. Deze mix van culturen vormt de basis van het interieur concept;

‘De wereld is je achtertuin’

De grote ruimte is verdeeld in een viertal eilanden die gebaseerd zijn op verschillende werelddelen: Azië, Europa, Afrika en Zuid Amerika. De ruimte op level II kent één eiland. Ieder eiland is voorzien van een karpet met daarop een luchtfoto van de Franse fotograaf Yann Arthus-Bertrand.
Voor zijn foto’s voer hij regelmatig met een luchtballon om de omgeving vanuit de lucht te verkennen. Op deze manier maakte hij zijn eerste luchtfoto’s. In 1991 richtte hij Altitude op, het eerste agentschap dat een fotobank aanlegde van luchtfoto’s. Deze fotobank bevatte in 2006 300.000 luchtfoto’s, genomen tijdens meer dan 3000 vluchturen waarbij meer dan honderd landen werden overvlogen.
De luchtballon van waaruit Bertrand fotografeerde, hebben we vertaald door witte, lichtdoorlatende halfronde vormen in de hoge ruimte op te hangen. Het geeft het gevoel van zweven boven de aarde weer.
Ieder eiland een vitrinekast gekregen waarin objecten staan of liggen die passen bij de cultuur van het specifieke werelddeel. Daarnaast hebben we met de kleurstelling en het type meubels rekening gehouden met de sfeer van het werelddeel. Tussen de verschillende eilanden loopt een laan met abstracte bomen die ze met elkaar verbindt. Tevens breken ze de hoge ruimte. Om het achtertuingevoel kracht bij te zetten, hebben we op verschillende plekken levend groen toegevoegd.

Christiaan Huijg - managing director WTC Amsterdam
Jean-Pierre Spierts - asset manager CBRE Global Investors over Pubblik & Vos

Van een grote, hoge, kille en praktisch ongebruikte ruimte werd de centrale ruimte van de H/I toren op het WTC in Amsterdam een ontmoetingsplek waar mensen afspreken, werken en een broodje eten. >Door één van de gebruikers die voorheen bij Spaces zat te werken, wordt het 'de parel van Amsterdam' genoemd. Dat is wellicht wat overdreven ;-) maar het geeft in mijn optiek aan hoezeer het ontwerp van Pubblik&Vos aansluit bij de gebruikers van het WTC. Een mooi compliment voor Pubblik & Vos! 

Een slagerij in Voorschoten die bekend staat om zijn grillworst met -en zonder kaas. Maar nog veel meer om de familie die achter de toonbank staat en de hartelijke manier waarop je geholpen wordt.
Gestart door vader Aad van Eijk en nu overgenomen door zijn twee zoons en dochter. De jongens hebben de kennis over vlees en het bereiden overgenomen van hun vader. Carla vond dat het tijd werd voor een andere aanpak op het gebied van hospitality in de huidige slagerij. De slagerij verhuisde naar een nieuwe ruimte en dat was het moment om zowel qua huisstijl, ontworpen door VanDeez, en qua interieur helemaal om te gaan. Ondertussen draait de slagerij als nooit te voren en is zelfs koningin Maxima op bezoek geweest.

 

Carla van Eijk over Pubblik & Vos

Pubblik & Vos heeft in samenwerking met ons en het bouwteam iets unieks neergezet. Een slagerij waar wij elke dag weer van gaan stralen. Het werkt prettig, het is onderscheidend en klaar voor de toekomst. Marjolein en Tessa, super bedankt voor dit fantastische resultaat, we love it.

In 1890 gebouwd als woning, daarna verbouwd tot horeca, vervallen en nu prachtig gerenoveerd en verbouwd tot een horecagelegenheid waar het leven gevierd kan worden. Voor dit bijzondere project bedachten we een concept waarin de vier seizoenen van het jaar een belangrijke rol spelen. Vanwege de vier verschillende gebieden die Welgelegen kreeg: de villa, de serre, de tuin met kas en het boothuis. Maar ook vanwege haar historie. De herinneringen die hier voor veel mensen liggen. Van zonnige momenten met strak blauwe luchten tot herfstbuien, temperaturen onder 0, en alles daar tussen in. Want ook het leven kent seizoenen. Het concept was een schot in de roos en werd daarna door ons vertaald naar het ontwerp voor het interieur, de huisstijl, menukaarten en de website. Dit alles in nauwe samenwerking met de opdrachtgever.

 

Claudia & Wiljon Wellink (eigenaren) over Pubblik&Vos:

Vier het leven in al haar facetten en geniet’ is onze lijfspreuk bij Welgelegen geworden. Het is bijzonder prettig om met Marjolein en Tessa te werken. Dankzij de intensieve samenwerking hebben we het maximale behaald! Pubblik&Vos houdt je scherp en is professioneel. Daardoor is Welgelegen ‘The place to be’ geworden. Het is tijdloos en tegelijkertijd hip, laagdrempelig en toch van een grootstedelijke allure. Het ontwerp wordt door de gasten ervaren als een warme deken waardoor ze langer blijven dan ze van plan waren!