WAT WE DOEN

Storytelling door middel van interieurontwerp.

Voor ons begint iedere nieuwe opdracht met het schrijven van een verhaal in tekst en beeld. Hier ontstaat de ziel van het geheel, het DNA. De reden waarom je je ergens fijn voelt.

Vanuit dat verhaal volgt het ontwerp: de indeling, het kleurgebruik, het meubilair, de verlichting, naam en grafische identiteit. En dan niet helemaal keurig, maar met een randje. Of het nou gaat om het ontwerp van een visrestaurant in Utrecht, het kantoor van een data analyticsbureau, de lobby van een toren van WTC Amsterdam of het bepalen van de interieur identiteit voor een nieuwe campus.

Voor ieder ontwerpproces volgen we dezelfde stappen. Aan de hand van deze stappen ontstaat een totaalbeeld met een ongepolijst karakter.

TALENT GEZOCHT

Pubblik&Vos is altijd op zoek naar nieuw talent. Dus als de drang om mooie dingen te maken je ’s nachts uit je slaap houdt, horen we graag van je. Neem contact met ons op.

Vlak naast het Plein vind je South of Houston, vernoemd naar de bekende wijk in New York. Subtiele elementen verwijzen naar deze stad: ingelijste plattegronden, grote schilderijen die destijds in de oude fabriekspanden geschilderd werden en dagelijkse voorwerpen zoals een Starbucksbeker, een metrokaartje en oude Allstars. De lange pijpenla werd volledig gestript en kreeg een nieuwe indeling. Ook werd er een kleine patio gecreëerd voor extra daglicht. Pubblik& Vos deed de totale inrichting en grafische identiteit. Het ontwerp werd genomineerd voor de Entree Hospitality & Style Awards. Categorie Best Bar & Restaurant design. En won!

MIcompany is een leidend bureau op het gebied van commercial analytics. Het analyseert de klantgegevens van topondernemingen en helpt deze bedrijven om duurzame groei te creëren. Ons vertrekpunt voor het interieurontwerp: MIcompany=climbing the ladder, is ontstaan naar aanleiding van een beeld van NASA medewerkers staand op een ladder bij een groot schoolbord met ingewikkelde formules. De unieke (huis)stijl van MIcompany, hun vakbekwaamheid en het gegeven groei kwamen hierin voor ons samen. Daarnaast speelde de locatie, een oud bankgebouw, een belangrijke rol in ons materiaal gebruik. Het interieur moest kennis en kunde uitstralen maar het moest ook flexibel zijn, functioneel en simpelweg gaaf. Passend bij de ‘work hard, play hard’ cultuur van het bedrijf.

 

Marnix Bügel (managing- en founding partner MI Company) over Pubblik & Vos

Ons nieuwe kantoor is een visitekaartje geworden naar klanten en een usp naar de uiterst competitieve arbeidsmarkt van jong analytisch talent waarop wij ons begeven. Er zijn zelden bezoekers die niet een compliment geven en niet even stil en onder de indruk zijn bij binnenkomst. Impact door inrichting dus voor zowel klanten als medewerkers. Dank Marjolein en Tessa!

Eens in de zoveel tijd komt er een droomproject voorbij. Dit was er zo één. We kregen de opdracht om een oud en vervallen boothuis in Friesland, dat dienst deed als opslag voor rommel, te verbouwen tot een waanzinnig kantoor annex studio. Het moest een representatieve ruimte worden om er klanten te kunnen ontvangen maar ook een plek waar geschilderd kon worden, met epoxy gegoten of waar je in een lekkere stoel naar een film kon kijken. Verstopte details werden in ere hersteld. Design en hightech materialen werden toegevoegd in nauwe samenwerking met de opdrachtgever.

 

Dhr Boersma (opdrachtgever) over Pubblik & Vos

In één woord? HelemaalSuperGeweldig. Echt een droom die werkelijkheid is geworden.

Toen Philips vertrok uit de IJ-toren werd het door CBRE omgebouwd tot een multi tenant gebouw. De entree moest een fijne plek worden voor alle huurders om er in de ochtend koffie te drinken en een krant te lezen, klanten te ontvangen, voor overleg of om even los te komen van je werk. De doelstelling was om een creatief en stoer ontwerp te maken dat goed aansloot bij de doelgroep van Urban Professionals waar het concept van UP op gericht is. De inrichting moest enerzijds zakelijk blijven maar anderzijds gastvrij aanvoelen. Als huiskamer. De grote koffiebar moest tevens dienst doen als receptie. Het was de enige plek in het gebouw waar het IJ niet zichtbaar was. Dus brachten we het IJ naar de entree door een groot aquarium te integreren in de enorme stalen kast. Een aquarium met vissen die in het IJ zouden kunnen zwemmen.
Het bedrijfsrestaurant werd een ruimte die ook buiten de lunch om kon worden gebruikt om er te werken of te overleggen of even door de verrekijkers naar de overburen te gluren.

 

Jaap Snellen over Pubblik & Vos

Voor UP office building hebben we Pubblik&Vos gevraagd het concept en ontwerp voor de inrichting van de entreehal met koffiebar en het bedrijfsrestaurant op de 17de verdieping te maken. Ze zijn uitermate goed geslaagd in het uitvoeren van een lastige ontwerpopgave. Het resultaat is precies wat we als opdrachtgever wilde en de reacties op de inrichting zijn zeer positief. De nieuwe entree en bedrijfsrestaurant hebben zeker bijgedragen aan het verhuursucces waardoor het 18.000 m² grote kantoor inmiddels weer nagenoeg geheel verhuurd is. De samenwerking met Pubblik&Vos is ons zeer goed bevallen en we hopen in de toekomst bij andere projecten ook weer samen te kunnen werken.

Vanuit de NS kwam de vraag om een concept en ontwerp te maken voor de ‘stationswachtkamer’ anno nu. De naam StationsHuiskamer was door hen zelf bedacht. Daarmee gingen wij in 2014 aan de slag en nu een jaar later zijn er twee StationsHuiskamers, is het de formule met het hoogste klantoordeel ooit behaald op een station. De StationsHuiskamer bestaat uit meerdere huiskamers, waarvan de vormgeving is gebaseerd op die van échte mensen. Mensen met een relatie tot het station, de trein of het reizen met het openbaar vervoer in het algemeen. Maar ze hebben ook een directe link met de stad waar de StationsHuiskamer zich bevindt. Dat brengt elke huiskamer nog dichterbij het thuisgevoel. Elke stad heeft zijn eigen bewoners en daardoor is elke StationsHuiskamer uniek. De portretten en de persoonlijke verhalen van de bewoners hangen in hun eigen kamers binnen het geheel. Zo ontstaat een heuse 'NS familie’ van echte mensen met echte verhalen bij wie je allemaal een keer op bezoek kunt gaan.