WAT WE DOEN

Storytelling door middel van interieurontwerp.

Voor ons begint iedere nieuwe opdracht met het schrijven van een verhaal in tekst en beeld. Hier ontstaat de ziel van het geheel, het DNA. De reden waarom je je ergens fijn voelt.

Vanuit dat verhaal volgt het ontwerp: de indeling, het kleurgebruik, het meubilair, de verlichting, naam en grafische identiteit. En dan niet helemaal keurig, maar met een randje. Of het nou gaat om het ontwerp van een visrestaurant in Utrecht, het kantoor van een data analyticsbureau, de lobby van een toren van WTC Amsterdam of het bepalen van de interieur identiteit voor een nieuwe campus.

Voor ieder ontwerpproces volgen we dezelfde stappen. Aan de hand van deze stappen ontstaat een totaalbeeld met een ongepolijst karakter.

TALENT GEZOCHT

Pubblik&Vos is altijd op zoek naar nieuw talent. Dus als de drang om mooie dingen te maken je ’s nachts uit je slaap houdt, horen we graag van je. Neem contact met ons op.

Voor diverse projecten heeft Pubblik & Vos huisstijlen ontwikkeld, passend bij de identiteit van de bedrijven of ondernemers. Vaak in samenwerking met grafisch ontwerpers. Voor deze opdrachtgevers ontwikkelden wij een huisstijl die aansloot bij het door ons ontworpen interieur:

The Walter Woodbury Bar, Amsterdam. In samenwerking met Mark van Hooff.
Bangma Verpakking, Dronten. Een specialist in golfkarton. In samenwerking met Mike Rondaij.
Café Schilders, Amsterdam. Van ondernemer Robbert Ros.
Chefkok Tom Hartjes, Ede
Huisstijl voor ontwerpburo Pubblik, in samenwerking met Vandeez.

In 1890 gebouwd als woning, daarna verbouwd tot horeca, vervallen en nu prachtig gerenoveerd en verbouwd tot een horecagelegenheid waar het leven gevierd kan worden. Voor dit bijzondere project bedachten we een concept waarin de vier seizoenen van het jaar een belangrijke rol spelen. Vanwege de vier verschillende gebieden die Welgelegen kreeg: de villa, de serre, de tuin met kas en het boothuis. Maar ook vanwege haar historie. De herinneringen die hier voor veel mensen liggen. Van zonnige momenten met strak blauwe luchten tot herfstbuien, temperaturen onder 0, en alles daar tussen in. Want ook het leven kent seizoenen. Het concept was een schot in de roos en werd daarna door ons vertaald naar het ontwerp voor het interieur, de huisstijl, menukaarten en de website. Dit alles in nauwe samenwerking met de opdrachtgever.

 

Claudia & Wiljon Wellink (eigenaren) over Pubblik&Vos:

Vier het leven in al haar facetten en geniet’ is onze lijfspreuk bij Welgelegen geworden. Het is bijzonder prettig om met Marjolein en Tessa te werken. Dankzij de intensieve samenwerking hebben we het maximale behaald! Pubblik&Vos houdt je scherp en is professioneel. Daardoor is Welgelegen ‘The place to be’ geworden. Het is tijdloos en tegelijkertijd hip, laagdrempelig en toch van een grootstedelijke allure. Het ontwerp wordt door de gasten ervaren als een warme deken waardoor ze langer blijven dan ze van plan waren!

De StationsHuiskamer bestaat uit meerdere huiskamers, waarvan de vormgeving is gebaseerd op die van échte mensen. Mensen met een relatie tot het station, de trein of het reizen met het openbaar vervoer in het algemeen. Maar ze hebben ook een directe link met de stad waar de StationsHuiskamer zich bevindt. Dat brengt elke huiskamer nog dichterbij het thuisgevoel. Elke stad heeft zijn eigen bewoners en daardoor is elke StationsHuiskamer uniek. De portretten en de persoonlijke verhalen van de bewoners hangen in hun eigen kamers binnen het geheel. Zo ontstaat een heuse 'NS familie’ van echte mensen met echte verhalen bij wie je allemaal een keer op bezoek kunt gaan.

 

Berna Bakker (Business Developer Stations Portfolio Management) over Pubblik & Vos

Pubblik&Vos wordt gerund door twee ongelofelijk toegewijde dames, waarmee het een feestje is om van idee tot realisatie te komen. Met een enorme energie en drive is het project de StationsHuiskamer Den Haag tot stand gekomen. Nu kunnen de klanten in deze StationsHuiskamer genieten van het ontwerp en de verschillende kamers die tot in de kleinste details zijn uitgewerkt. Je raakt er niet uitgekeken, uitgezeten, uitgekletst of uitgewerkt!

Deze iconische brouwerij met proeflokaal in de stad Amsterdam wordt met veel passie gerund door twee eigenzinnige vrienden. Het bier dat ze brouwen is een groot succes en behoort tot het beste bier van Nederland. Ondanks het feit dat de sfeer van het proeflokaal goed was en het absoluut geen hippe zaak mocht worden, gaf de verbouwing van de brouwerij ook aanleiding om naar het interieur te kijken. Een te gekke en uitdagende opdracht omdat het proeflokaal na zes jaar onafgebroken elke dag open te zijn geweest toch 4 dagen dicht moest. In nauwe samenwerking met de ondernemers en wat incasseringsvermogen van de vaste klanten, lukte het om op 13 februari 2015 een vernieuwd en groter proeflokaal te realiseren.

Bart Obertop (mede eigenaar brouwerij ’t IJ) over Pubblik & Vos

Wat ik de kracht vind van het resultaat, is dat oude originele elementen zijn versterkt. Al mijn gemekker over het behoud van de sfeer was niet nodig geweest, want zelfs de meest kritische vaste gasten heb ik niet gehoord over de grote veranderingen. Mijn angst dat het interieur te gelikt zou worden, was ongegrond.

Een nieuw café van horecaondernemer Robbert Ros in de nog niet echt ontdekte Javastraat. Het kreeg 4 sterren in het Parool. ‘Een mooi, origineel café, dat in korte tijd zeer populair is geworden. Walter Woodbury was een goudzoeker, die geen goud vond, maar wel het eiland Java waar hij halverwege de 19de eeuw foto’s van maakte. Dit is het haakje naar de koloniale inrichting. Veel donker hout, stoelen van riet, hoge planten en vogelkooien. Bedacht, maar heel mooi gedaan en het schiet nergens door’.
Het ontwerp werd genomineerd voor de Entree Hospitality & Style Awards. Categorie Best Bar & Restaurant design.

Robbert Ros (eigenaar Walters) over Pubblik & Vos

Niet zonder reden was dit het derde project dat wij aangingen met Pubblik & Vos. Het blijft bijzonder hoe zij je visie en ideeën oppakken en je vervolgens compleet weten te verrassen met hun ontwerp. En wat ik het mooiste vind is dat niets zijn functionaliteit verliest. Een zaak moet wel kunnen leven en dat begrijpen zij.